Lakiernictwo samochodowe to dziedzina, w której można obecnie zastosować mnóstwo interesujących i niestandardowych rozwiązań. To nie tylko szansa na niemal idealne zamaskowanie zarysowań czy uszkodzeń widocznych na nadwoziu, ale też sposób na całkowitą odmianę auta. Profesjonalne lakiery samochodowe użyte przez specjalistów w tej dziedzinie mogą też uczynić auto absolutnie wyjątkowym i niepowtarzalnym poprzez całkowitą personalizację wyglądu. Jednak wykonując odnowienie lakieru samochodowego lub dokonując zmian na życzenie, pojawia się pewne pytanie: jak kształtuje się wówczas wartość rynkowa pojazdu i jakie są tolerancje fabryczne grubości lakieru, aby efekt utrzymał się długo? Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat.
Rynkowa wartość pojazdu zależy od różnych kwestii, do których można zaliczyć m.in. stan lakieru. Wiąże się z tym nie tylko korozja i niedoskonałości związane z innymi naturalnymi czynnikami szkodliwymi, ale również przebyte otarcia czy kolizje. W takich sytuacjach zazwyczaj przeprowadzane jest powtórne lakierowanie auta. Tego typu zdarzenia i naprawy lakiernicze powodują, że cena sprzedaży auta spada.
Trzeba jednak zaznaczyć, że w przypadku, gdy zniszczenia lakieru np. z racji wieloletniego użytkowania były rozległe i wykonano profesjonalne lakierowanie całości nadwozia, może to być atut, który wpłynie na podwyższenie ceny sprzedaży pojazdu. Podstawą w odpowiednim i trwałym lakierowaniu jest to, ile warstw lakieru na samochód zaaplikować, jakich akcesoriów i preparatów użyć oraz komu zlecić lakierowanie. Jeżeli samochód zostanie oddany w ręce specjalistów w tym zakresie, wartość auta może wzrosnąć.
Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, czy ponowne lakierowanie auta obniża, czy podwyższa wartość rynkową pojazdu. Podstawą jest w tym przypadku powód, w jakim wykonano lakierowanie i określenie, czy zadanie to wykonane zostało dobrze. Ale jak sprawdzić lakier samochodu samodzielnie?
Aby sprawdzić, czy auto było powtórnie lakierowane lub określić, czy zachowane są tolerancje fabryczne grubości lakieru, warto zastosować specjalny miernik. To niewielkie urządzenie wykorzystujące zjawisko indukcji elektromagnetycznej, a niekiedy prądów wirowych. Trzeba pamiętać, aby wykorzystać do pomiaru miernik dobrej jakości, który zmierzy zarówno grubość lakieru na elementach z blachy, jak i tworzyw sztucznych. Tanie modele przyrządów pomiarowych często wskazują prawidłowe odczyty wyłącznie dla elementów stalowych, co może wprowadzić użytkownika w błąd.
Używając miernika, warto na każdym z elementów blacharskich wykonać pomiar w kilku punktach. Pamiętajmy, że w takich miejscach jak błotnik czy okolice kół warstwa lakieru może być nieco grubsza. Zazwyczaj fabrycznie lakierowane auto posiada powłokę lakierniczą o grubości od 70 do 170 μm.
Odnowienie lakieru samochodowego bywa bardzo korzystne dla nabywcy auta. Jednak aby tak było, musi być wykonane profesjonalnie. Warstwa nałożona powtórnie zazwyczaj daje wynik w okolicach 200-250 μm. Jeśli miernik wskazuje 300 μm i więcej, prawdopodobnie maskowano zarysowania powłoki. Może to być jeden z argumentów do targowania się. Warto zwrócić uwagę na to, czy lakiernik, wykonując swoją pracę, wiedział, co jest potrzebne do lakierowania samochodu. Miernik wskazujący grubość na poziomie około 1000 μm sugeruje użycie szpachli, co sugeruje, że auto było poważnie uszkodzone np. w wypadku.
Profesjonalne lakierowanie powtórne umożliwi też równomierne odbijanie światła, bez załamań. Odcień będzie też jednolity w każdych warunkach świetlnych. Jeżeli decydujemy się na powtórne lakierowanie własnego auta w celu odnowienia lub też wprowadzenia preferowanych zmian, należy zawsze wybierać profesjonalnych lakierników, którzy zastosują preparaty i środki najwyższej jakości.
Niekiedy marzy nam się zmiana koloru naszego auta na ulubiony lub nietypowy odcień dla danego modelu. Niektórzy też preferują nietuzinkowe kolory aut luksusowych, które nie są dostępne fabrycznie, dlatego decydują się na powtórne lakierowanie niemal nowego samochodu.
W przypadku chęci sprzedaży pojazdu, jego wartość rynkowa będzie niższa. Nie oznacza to jednak, że nietuzinkowo pomalowane auto sprzedamy ostatecznie za niższą cenę. Możliwe jest trafienie na konesera lub osobę, dla której bardzo ważnym aspektem będzie właśnie oryginalny design auta.
Powtórne lakierowanie fabrycznie nowego samochodu jest jak najbardziej możliwe. Na takie działanie decydują się najczęściej osoby, które chcą wyróżnić swój samochód i spersonalizować go zgodnie z własnymi preferencjami. Trzeba tu jednak wziąć pod uwagą taką zależność jak powtórne lakierowanie a gwarancja. Najczęściej zabieg lakierowania powoduje utratę oryginalnej gwarancji na lakier.
Zarówno w przypadku nowych, jak i używanych aut przeprowadzenie ponownego lakierowania warto dobrze przemyśleć. Jeżeli zdecydujemy się na takie działanie, należy zadbać, aby lakier został położony przez specjalistów, którzy zastosują wyłącznie profesjonalne lakiery samochodowe.
Formularz kontaktowy