Odbiór Mercedesa z salonu to zwieńczenie procesu wyboru, oczekiwania i dużej inwestycji. Ale to też chwila, w której emocje mogą przesłonić rzeczy najbardziej istotne. Samochody tej marki wyróżniają się bogatym wyposażeniem, zaawansowanymi systemami i złożonymi konfiguracjami, więc w dniu odbioru fabrycznie nowego Mercedesa nie można opierać się wyłącznie na zapewnieniach sprzedawcy, że wszystko jest w porządku. Przy aucie klasy premium warto sprawdzić, czy wszystko jest zgodne z zamówieniem zanim podpiszesz dokumenty i wyjedziesz z salonu.
Podczas odbioru nowego samochodu dealer powinien przygotować następujące dokumenty:
Mercedes-Benz oferuje kilka form finansowania: kredyt, leasing klasyczny, leasing Easy Lease lub wynajem długoterminowy. Każda opcja wiąże się z innym zestawem dokumentów oraz warunków odbioru. W przypadku leasingu klient musi upewnić się, że:
„Zdecydowałem się na leasing z wykupem. Dopiero doradca zwrócił uwagę, że pojazd miał wpisany inny termin odbioru niż ustaliliśmy z finansującym.”
Standardowo samochody Mercedes objęte są 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, z możliwością przedłużenia do 4 lub 5 lat. Warto przy tym sprawdzić:
Tak, bo właśnie przy samochodach klasy premium jest najbardziej uzasadnione. Im wyższa wartość i bardziej rozbudowane wyposażenie, tym więcej szczegółów do sprawdzenia. Doradca zweryfikuje wszystko bez emocji i bez pośpiechu – od zgodności numeru VIN po aktywację systemów pokładowych oraz kompletację wyposażenia.
Najlepiej minimum kilka dni przed planowanym odbiorem pojazdu od dealera. Wtedy doradca ma czas, by zapoznać się z konfiguracją i dokumentami oraz zarezerwować termin w kalendarzu. W dniu odbioru klient może być obecny lub zlecić całość doradcy, który reprezentuje go na miejscu.
Czy mogę odebrać Mercedesa bez obecności eksperta?
Tak, ale to zawsze podwyższone ryzyko. Samodzielny odbiór pod presją czasu i emocji często kończy się pominięciem detali – od ustawień systemu po brak dokumentu gwarancyjnego.
Co, jeśli okaże się, że wyposażenie nie zgadza się z zamówieniem?
Jeśli nie zostało to wpisane do protokołu odbioru, wówczas salon może uznać, że klient zaakceptował stan auta w momencie odbioru. Ekspert potrafi wychwycić nawet najmniejsze rozbieżności i wymusić ich odnotowanie bądź uzupełnienie.
Czy można przełożyć odbiór, jeśli nie mam pewności?
Tak. Klient ma prawo poprosić o nowy termin, zwłaszcza jeśli nie czuje się przygotowany lub chce zabezpieczyć swój interes np. w razie błędu salonu lub przy wyborze leasingodawcy.
Mercedes zasługuje na wszystko, co najlepsze. Zadbaj o to, by odbiór Twojego wymarzonego auta przebiegł na Twoich warunkach. Zrób to z pomocą specjalisty, który wie, gdzie spojrzeć, co trzeba sprawdzić i o co warto zapytać!
Formularz kontaktowy