Kupno nowego BMW to inwestycja w precyzję, osiągi i charakterystyczny styl. Niezależnie od tego, czy odbierasz wymarzony model M240i xDrive, klasyczną trójkę z pakietem M Sport, czy elektryczne i4 – każdy szczegół ma znaczenie. Dlatego odbiór auta z salonu powinien być traktowany równie poważnie, jak sam proces jego konfiguracji. BMW to marka, która oferuje ogromne możliwości personalizacji, a to oznacza równie duże pole do błędów przy wydawaniu auta. Kontrola techniczna i dokumentacyjna przed podpisaniem protokołu odbioru nie jest formalnością, tylko rozsądnym wyborem świadomego klienta.
BMW to marka, w której sportowy design idzie w parze z zaawansowaną mechaniką oraz nowinkami high-tech. Przed podpisaniem odbioru koniecznie trzeba sprawdzić:
„Odbierając BMW iX3, nie zauważyłem, że nieaktywny był system eCall. Dopiero specjalista sprawdził to w menu diagnostycznym. W salonie nikt nawet nie wspomniał, że coś może być nieaktywne.”
Niektóre błędy nie wynikają ze złej woli salonu, tylko z mnogości opcji konfiguracji i ludzi zaangażowanych w proces przygotowania auta. Zdarza się, że brakuje na przykład:
BMW to precyzja i kontrola – zadbaj o to również podczas odbioru. Nie zakładaj, że wszystko jest w porządku tylko dlatego, że to klasa premium. Sprawdź, zapytaj i – jeśli trzeba – skorzystaj ze wsparcia specjalisty.
Tak, a szczególnie gdy chodzi o markę tak wymagającą jak BMW. Wersje wyposażeniowe są rozbudowane, konfiguracje indywidualne, a elementy techniczne mocno zróżnicowane w obrębie danego modelu. Samodzielne sprawdzenie auta w warunkach salonowych – pod presją czasu i w przypływie emocji – może skutkować przeoczeniem szczegółów lub braków, które później trudno będzie udowodnić oraz wyegzekwować.
„Odbierałem BMW X5. Sam bym nie zauważył, że brakuje wyświetlacza HUD. Dopiero doradca zwrócił uwagę, że nie było go na liście aktywowanych systemów.”
Tak, i to nie tylko przy wersjach M lub Individual. Współczesne pojazdy marki BMW, nawet w podstawowej konfiguracji, mają istotne różnice między wersjami produkcyjnymi a katalogowymi. Ponadto ekspert zna realia odbiorów, potrafi odczytać dane z systemu i dopytać o elementy, które są pomijane przez doradców handlowych.
Tak, szczególnie w wersjach z silnikami benzynowymi o większej mocy. Producent zaleca:
Nowe BMW warto od razu zabezpieczyć przed zarysowaniami i mikrouszkodzeniami, szczególnie jeśli ma pakiet Shadowline lub elementy M Performance. Zalecane kroki to m.in.:
BMW to precyzja i dopracowanie w każdym detalu. Nie zostawiaj nic przypadkowi. Zadbaj o formalności, ochronę i spokojny start z nowym autem – od pierwszego dnia.
Formularz kontaktowy